Jak probíhá den redaktora na Dukle?

Z dřívějšího článku pravidelní čtenáři tohoto blogu (a že jich je 👀) ví, že od června pracuji pro hokejovou Duklu v Jihlavě jakožto redaktor. Sezona je v plném proudu, Jihlava hraje na spodku tabulky, lidi chodí, články se píší, a mohl bych pokračovat. V tomto díle se vám tedy pokusím přiblížit pátek 17. listopadu, pokud vynecháme sametovou revoluci, tak hrací den hned tří kategorií Dukly.

Středa 15. listopadu, 15:10
Usedám k notebooku, otevírám zprávy na internetu a zároveň rozhraní webových stránek Dukly, kde je v plánovači rozepsáno několik zápasů na pokrytí. Na utkání mužů se píšeme s kolegy obvykle tak týden, dva dopředu, mládež stačí až okolo tří dnů před zápasem samotným. Pro páteční den si vybírám dvě utkání z tří možných, nejdříve polední utkání juniorů proti Karlovým Varům a večerní špíl mužů proti Plzni. K oběma utkáním je přiřazen i onlajn, takže náplní je onlajn k utkání, následně reportáž s krátkými ohlasy obou trenérů a její zveřejnění. Na nic tak nečekám, otevírám onlajnový admin a píši krátké info k týmům na oba matche, ať to je při jednom.
Preview k utkání. Ne moc krátké, ani dlouhé, takový střed :)

Středa 15. listopadu, 20:30

Po očku sleduji zápas Áčka proti Vítkovicím, po těsné výhře odesílám zprávu mému jednomu z nadřízených, zda mám napsat pozvánku na páteční utkání proti Plzni. Kolega velmi rád souhlasí, má toho nyní až nad hlavu. Bohužel, ve čtyřech se to dělá strašně těžko…Hodinku tak strávím nad pozvánkou, zmíním bratry Kubalíky, brankáře Svobodu, plzeňskou ofenzivu. Dopíšu, vložím do adminu, zhasnu lampičku a jdu spát poněkud brzy.

Čtvrtek 16. listopadu, 19:20

Po dohodě nakonec dostávám i třetí utkání v pátečním dni, nebude to ale těžká práce, za úkol mám pouze přidávat góly a důležité situace v utkání. Večer ještě zkontroluji obě pozvánky v onlajnu a dělám si menší přípravu (rozložení do formací, statistiky), abych na tom přenosu nebyl za blbce, sjedu diskuzní fórum Jihlavy, kde se řeší příchod Matěje Stříteského a rozhodčí a ukončuji tak svoji činnost, co se sportu týče.

Pátek 17. listopadu, 8:30

První dnešní utkání se hraje až v pravé poledne, mohu tak až vyjet z mého bydliště autobusem v 10:20 a nemusím vůbec spěchat. Dám si tradiční snídaní, skládající se z jednoho jogurtu a kakaa, mrknu, co nového ve světě a odcházím na autobus. Zaplatím 43 Kč veselému řidiči, usednu a poslouchám písničky celou cestu do Jihlavy. Řidičovi poděkuji za klidnou jízdu a vystupuji na jihlavském autobusáku. Ten je od zimního stadionu zhruba 300 metrů, trvá mi tak necelých 5 minut se tam dostat. 

Pátek 17. listopadu, 11:40

V zapisovatelně s přímým výhledem na led si vyprosím zápis pro dnešní juniorské utkání a utíkám do rozhlasové kabiny, odkud celou sezonu veškeré zápasy komentuji.

Zbývá zadat sestavy a můžeme jít na to ;)

Pátek 17. listopadu, 14:28

Velmi dramatické utkání končí, Dukla prohrávala již 4:1, dokázala se však dotáhnout na 4:4, nakonec podlehla v utkání Varům až v nájezdech, 4:5 a pro mě toto prodloužení utkání nepřináší mnoho dobrých zpráv. Jednak mi za 32 minut začíná další souboj na malé hale, nemám napsanou reportáž, nabrané ohlasy od obou trenérů, zápas v adminu zeje prázdnotou. Nakonec odchytím alespoň našeho trenéra juniorů, kterého trápí produktivita jeho svěřenců, rychle naberu zápis na další utkání a mizím na druhou halu. Tam přicházím relativně v dobré náladě, tu mi však rychle kazí jeden ze zapisovatelů, který mě z místa u stolku nekompromisně vypere, neboť tam prostě musí být on a o rozšíření počtu židlí nechce ani slyšet. Stěhuji se tak o pár metrů dál a doslova na klíně začnu psát reportáž z poledního utkání. Plus mám na starosti ještě probíhající utkání, vidím více mantinelu než hry a díky ohromné zimě na zimáčku mi namrzá monitor na notebooku. Přitom o pár metrů dále je přímotop, není mi však souzeno ho získat. Fakt super utkání...

Pátek 17. listopadu, 16:55

Na malé hale se dokončuje utkání starších dorostenců, kteří dostali „latu“ od Salzburku v podobě výsledku 2:9, zároveň dokončuji report z juniorů, karlovarská redakce je celá lačná na to, si ho přebrat. Přesun mezi halami je opět rychlý, neboť onlajn mužů s sebou přináší i věci v podobě databázových sestav. Každý hráč má svoji kartu s osobními údaji a je přiřazen do jednoho týmu, za který hraje. Pokud tam chybí, či je někde jinde, musím požádat někoho s speciálním přístupem do této databáze, který mi hráče buď vytvoří, či přesune. Klasicky kradu zápis a utíkám nahoru do budliny, nyní již mám u sebe kolegy z Radiožurnálu a naše papundeklová budka je zaplněna.
Databázové sestavy v praxi

Pátek 17. listopadu, 17:30

Start! Utkání začíná a před velmi dobře zaplněným stadionem se odehrává bitva s převahou Plzně. Dukla v první třetině přijde o dva hráče, při hitu Gulaše se nechám unést emocemi a do onlajnu, který čte zhruba 5 - 6 000 lidí, vpálím, že to bylo na vyšší trest, ač to byl čistý hit :). Dostávám za to menší čočku na Facebooku Škodovky, omluvím se a po zhlédnutí záznamu upravím. Plzeň dá v 45. minutě trefu na 2:0 a zdá se rozhodnuto. Jihlava ale zapla a snížila zhruba 100 sekund před koncem. Čtyři desetiny před koncem mohl vystřelit remízu Jiránek, netrefil ale prázdnou bránu a bylo rozhodnuto. Dukla prohrála 1:2, fanoušci domácích ocenili Míru Svobodu v bráně Plzně, chytal opravdu dobře. Co dělají kolegové z rádia? Pokud znáte pořad S mikrofonem za hokejem, tak hledejte odpověď tam, prostě popisují průběh utkání :).

Pátek 17. listopadu, 20:00

Na mě nyní je, abych poměrně rychle napsal reportáž z utkání a umístil ji na náš web. Můj kolega mezitím nabere ohlasy z obou táborů + tiskovou konferenci, tím pádem mi odpadá jedna pozápasová starost. Kolegové z rádia mizí velmi rychle, zůstávám tedy nahoře na balkóně sám a dopisuji reportáž z utkání. Celé mi to zhruba trvá 30 minut, nejprve si napíšu hrubý koncept ve Wordu, poté vložím a různě upravuji, co mi v náhledu přijde podivné.
Reportáž z utkání

Pátek 17. listopadu, 20:40
Fanoušci již dávno zmizeli ze stadionu, moje mise se chýlí ke konci taktéž. Dopíšu, umístím na web a zpřístupním pro čtenáře, zároveň zavírám budlinu a odcházím do Press Centra, kde najdu mého nadřízeného, předám mu flash disk od kluků, co se starají o LED panely na stadionu. Prohodíme pár slov, rozloučíme se. Zde se naše následující cesty dělí, Tom zůstává na stadionu, moje maličkost odchází na náměstí k autu mého hodného bratrance. Po cestě ještě s plzeňskou redakcí vyřeším pár nepřesností či chyb v onlajnu, všechny opravím, na západ Čech pošlu díky, nasednu do auta a jedu domů. Zhruba okolo desáté hodiny večerní se dostanu domů a jediné, co mě zajímá, je postel.

Během sezony jsem poznal toho o Dukle mnoho a nutno podotknout, že ještě v dubnu jsem psal jako fanoušek na FB Dukly, zda mohu použít jejich fotky do mého reportu z postupového zápasu. Odepsal mi tehdy Tom, že můžu. Slušně jsem poděkoval a pomalu začínal uvažovat o koupi permanentky. Z vědomí mě vytrhla zpráva o náboru a pak už to znáte. Momentálně se Jihlavě tak úplně nedaří, stále ale zůstanu optimistou natolik, že příští rok budeme chodit na Spartu, Kometu či Plzeň zase.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vysněná extraliga aneb Dukla Jihlava - Energie Karlovy Vary

Vídeňský trip 2015 aneb Green-city

Konec jedné éry 2016 aneb loučení v moderním hávu