Velikonoční okruh 2015 aneb nová varianta okruhů?

Velikonoční okruh 2015

Nastaly Velikonoce a u nás se opět plánovalo. Ne, za kterými holkami půjdeme, ale kam pojedeme na okruh. Vzhledem k tomu, že minule jsme asi pokořili rekord souvislé jízdy vlakem v ČR (5 hodiny 22 minut a ten se asi dlouho nepřekoná), rozhodli jsme se, že vyzkoušíme novou variantu okruhů. O co jde? Jde o to, že dojedeme do nějaké zastávky/stanice, uděláme nějaký pěší okruh (spojený s návštěvou rozhledny nebo hradu nebo něčeho takového), vrátíme se do stanice a odtud odjedeme jiným směrem. Po důkladném studování map, spojení a otevíracích dob jsme se rozhodli, že okruh bude startovat ve Žďáře nad Sázavou, dále do Brna, Ústí nad Orlicí, odtud půjdeme na rozhlednu Andrlův chlum (a zpět), pojedeme do Pardubic, přes Hlinsko a Havlíčkův Brod zpět do Žďáru nad Sázavou. Jenže to 2 dny před odjezdem dostalo trhlinu. Zúčastnil jsem se soustředění poblíž Žďáru nad Sázavou (Sklené, orientační běh), všude moc sněhu a vrátil jsem se v ne úplně dobrém zdravotním stavu.

Velikonoční pondělí (6. 4. 2015)

Nakonec se to nějak zlepšilo a já se mohl zúčastnit tohoto plánu. Den začínal již v 5:30, kdy se táta snažil o první pokus probuzení. Nepochodil a mohl jsem si 15 minut přispat :-). Po snídani, hygieně a odvozu do Žďáru jsme se ocitli na nádraží ve Žďáře. Pokladní neměla problém s prodáním jízdenky (jak to zde bývá) a šli jsme čekat na 3. nástupiště na R 973 směr Brno. Po bezproblémové cestě ve vagónu pro invalidy, kola a rodiny s dětmi jsme vystoupili v Brně. Měli jsme 80 minut času, tak jsme se nechali zlákat na akci 4+1 koblihy v místním Mr. Bakerovi, navštívili výstavu Poznej svůj mozek v OC Letmo (místo vyhořelého kasína v roce 2002, kdy zde zemřeli 2 hasiči-v sloupu u vchodu mají památník) a šli vyčkávat R 872 Slavkov směr Praha. Pro bezproblémové cestě jsme vystoupili na nově zrekonstruovaném nádraží v Ústí nad Orlicí. No, co k tomu říci? Je to pěkně udělané, využili ten prostor okolo, ale ten oranžový polojehlanový hybrid naproti staré budově? Hrůza, je to tam jak pěst na oko. Navíc tam svítí sluničko a při delším pobytu se tam celkem začínáte vařit.

RegioPanter (InterPanter) směřující do Letovic
Poznal jsem svůj mozek :-)
Raijlet do Vídně



Po obhlídce nádraží (které je mimochodem velmi rozlehlé) jsme se lehce zorientovali a vyrazili směr Andrlův chlum. Po cestě jsme odlovili 2 keše, podívali jsme se, kudy vedla stará trať (stržené mosty) a menší oklikou jsme došli na místo, odkud jsme již šli na Andrlův chlum. Zde se pozastavím nad jednou zajímavostí. Po cestě jsme nalezli pár orienťáckých kontrol. Vysvětlení je takové, že místní klub se v této lokalitě rozhodl zřídit park s kontrolami. Škoda, že nic u nás takového není... Po křížové cestě a několika křižování silnic vystoupali nad město a přišli na vrch 556 m vysoký jménem Andrlův chlum. Těsně před vystoupáním na vrchol se ale prohnala sněhová přeháňka a myšlenky na solidní viditelnost se rázem rozplynuly. Nicméně byl vidět Buchtův kopec, místo vzdálené 15 km od Žďáru nad Sázavou. Většina ho asi zná díky LDN (léčebně dlouhodobě nemocných). Místo velmi pěkné, jen těch aut tam bylo moc a my moc turistů nepotkali...Obrázek dnešních návštěv památek.
Andrlův Chlum

Upozornění pro návštěvníky :-)

Po výtečném obědě (Jelení guláš s knedlíky) opět chůze, tentokrát z kopce. Plánem bylo jít jinou cestou a udělat tedy jakýsi okruh. Jenže jsme se asi trochu zapovídali a 2x ztratili. Jenže to nebyl konec. Po najití modré značky, návštěvě Janderovy vyhlídky opět špatná cesta. Jenže před námi strmý sráz, pod námi silnice vedoucí k nádraží, vlak se blížil a vzdálenost 1 km od modré nás přivedla k řešení. Ano, sejít sráz. Stylem strom-strom (rozuměj cik-cak) jsme se objevili na silnici vedoucí k nádraží. Nicméně bylo pondělí, všichni jeli do Prahy, vlak měl 10 minut zpoždění, ale i tak jsme se vydali do Pardubic.

Při této jízdě jsem našel zajímavý poznatek. Obvykle při jízdě do velkého města (např. od nás do Prahy) obvykle většina lidí nastupuje, menšina vystupuje. Tady je to nějak tak vyrovnaně. I když v Chocni jich moc nevystoupilo. Zato v Pardubicích celý první vagón. Ale chápu, že Pardubice jsou stotisícové město a je zde velký uzel, zatímco města typu Čáslav, Kutná Hora moc důležité uzly nemají (a jsou také menší).

No, trochu myšlení a zpátky k cestě. Při čekání na vlak jsme si dali tradiční perník, podívali se, jak lidé sledují narůstající zpoždění a pomalu jsme se ubírali k Regionově, která nás odvezla do Havlíčkova Brodu. Do Havlíčkova Brodu jsme bez problémů dojeli a pak již zbývalo 36 km rychlíkem do Žďáru nad Sázavou, kde jsme s pětiminutovým zpožděním vystoupili.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vysněná extraliga aneb Dukla Jihlava - Energie Karlovy Vary

Vídeňský trip 2015 aneb Green-city

Konec jedné éry 2016 aneb loučení v moderním hávu